Hem»April 2016»MAKTEN LIGGER HOS RESENÄREN

MAKTEN LIGGER HOS RESENÄREN

0
Delat
Pinterest Google+

Resenären har makten, och det är på resenären vi ska fokusera när vi ska prioritera under året. Det visar CWT’s trendstudie för 2016.

Servicen, som resenären förväntar sig har dock aldrig varit mer komplicerad eller personaliserad, än den är idag, och det ställer stora krav på hela branschen. Den digitaliserade världen har gett resenären ett hav av möjligheter, som även har skapat många nya behov för personaliserad kommunikation och personliga erbjudanden. Idag är det nästan otänkbart att inte ha en app, som informerar om uppdateringar och ändringar av t ex en flygresa. En affärsresenär förväntar sig att bli direkt och korrekt informerad om allt som påverkar resor och säkerhet, och det ställer stora krav på service, innovation och kvalitet.

Resebranschens möjligheter för att skapa en ännu bättre personlig service till resenären begränsas endast av de medarbetarens fantasi och förmågan att förstå kunden.

 

DE VIKTIGASTE TRENDERNA 2016

Vad kan resenären förvänta sig år 2016? CWT har svaret på det: Utveckling av verktyg och teknik, bättre service och ökat fokus på säkerhet och trygghet. Och i allmänhet är företagen snabba med att anamma både ny teknik och arbetsmetoder som förbättrar resenärens nöjdhet. På det stora hela så har resenärerna en spännande tid framöver, där de själva är utgångspunkten för den utveckling och innovation som sker.

 

TITTA NÄRMRE PÅ DINA TRENDER

1.016 av CWT’s kunder tillfrågades om, vad de ser som årets trender inom företagsresandet. Se resultatet av deras svar i nedan i den klickbara bilden –  följ med på en resa i en värld fylld av trender och prioriteringar, och stanna upp och läs mer om de trender som står på din agenda för i år.

 

*Personaliserad – att vara anpassad efter resenärens profil och intresse.

 Trends2016_1

Tidigare artikel

PÅ RÖDA MATTAN I LONDON

Nästa artikel

Mer än en taxi – nästan som en vän